5 grunde til at overveje Facebook marketing

Facebook er stadig et af de allermest populære sociale medier i både Danmark og på verdensplan. Alene i Danmark har 77 % en profil på Facebook. Både antallet af brugere og det faktum, at mange mennesker tilbringer meget tid på Facebook, gør mediet til en yderst attraktiv platform til marketingaktiviteter.

I denne artikel vil vi give dig 5 grunde til at overveje Facebook marketing som en del af virksomhedens marketingstrategi. Fra den målrettede annonceringsmuligheder til den høje ROI, vil vi vise dig, hvorfor Facebook kan være en yderst relevant kanal for at nå ud til din målgruppe og øge din virksomheds synlighed.

1. Nå ud til mange mennesker

På grund af den store brugertilslutning er potentialet på Facebook utrolig stort. Nærmest uanset din målgruppe, kan du nå ud til den med content og annoncer på Facebook. Facebook marketing er en grundlæggende god idé på grund af den store brugerbase og kan bruges både til at skabe brand awareness og nå ud til potentielle kunder.

2. Gode muligheder for præcis målretning

Facebook har ikke kun en god brugerbaser, der skaber et godt fundament for marketingindsatser for de fleste typer virksomheder. På Facebook er der rigtig gode muligheder for at målrette indhold til en meget præcis målgruppe. Man kan målrette ud fra alder, køn, geografi, interesser, adfærd etc. Det giver en god sikkerhed for, at dem, der ser annoncerne, også er den rette målgruppe. Den meget præcise målretning gør også, at du har mulighed for at målrette indhold til dine delmålgrupper.

3. Differentierede annoncer

Der er også gode muligheder for at lave forskellige annonceformater og tilpasse indhold til forskellige formater. Du kan fx både lave video, statistik indhold, billeder, karruseller, etc.

4. Lave omkostninger

Facebook marketing har lave omkostninger – særligt sammenlignet med mere traditionelle marketingkanaler. Du har mulighed for selv at sætte et budget, og selv med lave budgetter kan man opnå flotte resultater.

5. Potentiale for høj ROI

Kampagner og annoncer på Facebook, der er planlagt og eksekveret godt, giver potentiale for en høj ROI (Return on Investment). Det skyldes kombinationen af de lave omkostninger og de gode muligheder for direkte målretning.