Tilpasning af budskab til indoor og outdoor markedsføring
Indoor og outdoor er traditionelle, velkendte og veletablerede markedsføringskanaler, som har været brugt til at udbrede kendskab til virksomheders produkter og brands i rigtig mange år. De to begreber dækker over en række markedsføringskanaler, som kan variere i både form, størrelse og udseende.
Kort fortalt er indoor og outdoor typiske betegnelser for bannerreklamer, skærme eller plakater, som virksomheder benytter til at formidle deres budskab til modtageren. Her kan der både være tale om statiske plakater, videoer eller andre former for animationer, der lægger sig et sted mellem de to yderpunkter.
Eksempler på indoor, som de fleste kender indkluderer blandt andet en plakat for kosttilskud i det lokale fitnesscenter, en reklamefilm i tog eller bus. Outdoor støder vi ligeledes på, så snart vi bevæger os udenfor vores hoveddør. Store billboards ses mange steder i bybilledet og langs trafikerede veje. Der er naturligvis stor forskel på hvor man vælger at annoncere ved brug af indoor og outdoor. Ligeledes er der forskel på, om der er tale om statiske motiver, eller om der er tale om en animations- eller reklamefilm.